K otevření cyklostezky Botič v Záběhlicích a Hostivaři

Ve středu 11. 4. v 16:30 byl v Praze u Hamerského rybníka na straně u kostela v Záběhlicích otevřen úsek cyklostezky Botič ze Záběhlic do Hostivaře v Praze 10 a 15. Cyklotrasa byla vyznačena z iniciativy občanského sdružení OŽIVENÍ - Bohemian Greenways za podpory NROS(viz o torchu níž). Je součástí dlouhodobého projektu Greenway Botič, k němuž se přihlásili všichni starostové a starostky městských částí na Botiči a Průhonic u Prahy.

Zelený koridor neboli greenway je souvislý nepřerušený pruh krajiny propojený cestou, kterou je možné projet na kole, na koni nebo projít pěšky. Trasa je volena s ohledem na místní potřeby a tradice. Koridor propojuje obce jednoho regionu a má do něj přivést příznivce šetrné turistiky a zároveň sloužit jako místní dopravní tepna pro občany dojíždějící za prací či zábavou na kole. Podél Botiče se v současné době dá dojet z Výtoně až do Průhonic. Aby cesta mohla sloužit široké veřejnosti, je třeba jednotlivé úseky pospojovat. Nejdelší úsek dlouhý téměř 4 kilometry se nachází v Praze 15 podél Hostivařské přehrady. Dnes otevřený úsek měří 3 kilometry a navazuje na hostivařský segment. Stezka vede kolem Selského dvora a pod Toulcovým dvorem na Prahu 10 k Záběhlickému zámku a Hamerskému rybníku pod Spořilovem. Michlí, Nuslemi a Vršovicemi se dá bez značení projet až na Výtoň a stezka tak může sloužit jako dopravní tepna pro cyklisty dojíždějící do centra Prahy za prací. Na Výtoni je možno sjet na povltavskou cyklotrasu přicházející z Podolí a Bráníka. Po náplavce se dá jet k Mánesu na Prahu 1, kde se u Národního divadla napojuje na trasu vedoucí přes řeku na Kampu a dále na Letnou a do Stromovky. Pro úplné dokončení zeleného koridoru Botič je třeba počítat s částkou mezi 20 až 40 milióny korun. Cyklostezka Botič propojí centrum města s cyklotrasou Praha - Vídeň na jihozápadě Prahy, umožní propojení cyklotras Praha - Drážďany a Praha - Vídeň a bude sloužit oblasti s 200 000 obyvateli pro dojíždění do centra na kole. Pro tuto trasu jsou vhodnější spíše cestovní, treková či horská kola. Pro silniční kola je spíše určená silnice než tato trasa.

Projekt Greenway Botič byl podpořen Nadací rozvoje občanské společnosti z prostředků programu Phare Evropské unie.